PRISER
- Priserna är styckpriser inklusive 25% moms om inget annat anges i beskrivningen.
- Syster Blom reserverar sig för skrivfel.
- Leveransavgift tillkommer per beställning.
BETALNING
- Minimibelopp för en beställning är 500 kr.
- Betalningen kan ske genom förskottsinbetalning till Syster Bloms bankgiro 5483-5202 eller genom Swish till 1231449131. Kvitto skickas per mail efter betalning.
- För återkommande beställningar skickas faktura per mail med 20 dagars betalningsvillkor. Faktureringsavgift tillkommer ej.
ORDER
- Alla beställningar till begravningar, bröllop och event bekräftas skriftligen för att allt ska stämma.
- Har du inte mottagit en orderbekräftelse inom 24 timmar (mån-fre), vänligen kontakta Syster Blom på 0707-330465 eller skicka ett mail till info@systerblom.se.
- Beställningar behöver läggas senast 3 dagar i förväg för att garantera leverans. Kontakta Syster Blom för förfrågan om en mer omgående leverans.
- Beställaren har ansvar för att alla uppgifter till mottagaren är fullständiga och korrekta. När du beställer begravningsblommor är det viktigt att ange den avlidnes namn, kyrka eller plats för ceremoni, ort samt tid.
LEVERANSSÄKERHET
- Syster Blom levererar på överenskommen tid. För begravningar betyder det att blommorna är på plats i kyrka eller ceremonilokal minst en timme före begravningen. Florist eller begravningsentreprenör ställer sedan ut blommorna kring kista eller urna alternativt fäster kistdekoration. En följesedel beskriver arrangemanget och ev text på band för att de närmast anhöriga ska få en förteckning efteråt.
LEVERANSPRISER
Vi erbjuder blombud i hela Stockholm till följande priser:
- Upphämtning på Trångsundsvägen 22 i Tyresö – 0 kr
- Tyresö/Vendelsö – 90 kr
- Haninge, Huddinge, Nacka, Farsta, Hägersten, Enskede, Årsta, Skarpnäck, Älvsjö – 150 kr
- Stockholm innerstad, Skärholmen, Liljeholmen – 390 kr
- Övriga Stockholmsområdet – 490 kr
Saknar du något område? Skicka en förfrågan till info@systerblom.se.
PERSONUPPGIFTER
- När du lägger din beställning hos Syster Blom uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med beställningen godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja vårt åtagande gentemot dig. Vi kommer inte samla in mer information än vi behöver för att tillhandahålla våra tjänster till dig. Vi har redovisningskrav som gör att vi behöver hålla en del av din information i upp till sju år. Syster Blom kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt GDPR har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.
KVALITETSGARANTI
- Syster Blom garanterar att färska blommor alltid används, inköpta till just din beställning och att ev referensbild efterliknas i största mån. Syster Blom eftersträvar högsta kvalitet både på blommor och formgivning.
REKLAMATION
- Ångerrätt gäller för ännu ej utnyttjad tjänst och måste meddelas i god tid före leveransdatum.
- Vid reklamation mejla info@systerblom.se snarast möjligt. Ta gärna foton och skicka.
Då det vissa årstider inte går att få tag på alla sorters blommor, eller att priserna är extremt höga så förbehålls rätten att byta ut till likvärdiga blommor.
Kom ihåg att blombinderi är ett hantverk och blommor ett levande material.
Är du nöjd tala om det för andra! Om du inte är nöjd, hör av dig till Syster Blom.